Denumirea activităţii | Durata activităţii | Nivel de studiu |
(1) Pedagogice | ||
Prezentarea CDI şi a organizării sale specifice | La inceputul semestrului I | Elevii claselor a V-a, a IX-a |
Iniţierea elevilor în cercetarea documentară:Învǎţarea elevilor sǎ realizeze o cercetare documentarǎ si sǎ utilizeze diferite documente/ instrumente CDI | Pe parcursul întregului an şcolar | Elevii claselor de gimnaziu şi de liceu |
Proiecte disciplinare şi interdisciplinare, în colaborare cu echipa pedagogică: proiecte de lectură (viaţa şi opera scriitorilor români şi străini); studii de caz ; proiecte de lectură | Pe parcursul întregului an şcolar | Elevii claselor de gimnaziu şi de liceu |
Orientare şi consiliere educaţională şi vocaţională, în colaborare cu echipa pedagogică si cu psihologul şcolar: | Pe parcursul întregului an şcolar | Elevii claselor a VIII-a, a XII-a
|
Integrarea noilor tehnologii ale informării şi comunicării în practicile pedagogice, împreună cu echipa pedagogică | Pe parcursul întregului an şcolar | Elevii claselor de gimnaziu şi de liceu |
Secţia bilingv francofonă – Ambasada Franţei la Bucureşti şi SCAC (Serviciul de cooperare şi acţiune culturală de pe lângă Ambasada Franţei): Modul interdisciplinar de proiect şi Bacalaureat francofon | Pe parcursul întregului an şcolar | Grupele bilingv franceză |
Coordonarea şi desfăşurarea activităţilor privind pregătirea susţinerii atestatelor profesionale la limbile franceză, germană şi, în special, limba engleză de către profesorii de limbi străine | Pe parcursul întregului an şcolar | Elevii claselor a XII-a |
Seminarii pe tematica proiectelor desfăşurate la diferite secţii. | Pe parcursul întregului an şcolar | |
Activităţi extraşcolare: discutii in urma vizitelor tematice la Biblioteca Naţională a României. | Elevii claselor IX-XII | |
(2) Culturale | ||
Animaţii lectură: Descoperirea cǎrţii şi a elementelor sale componente (dictionare, enciclopedii, atlase, lucrări cu caracter ştiinţific) | Pe parcursul întregului an şcolar | Elevii claselor de gimnaziu şi de liceu |
Animaţii audio-video: Literaturǎ şi cinematografie.Vizionarea ecranizǎrilor operelor literare din programa şcolară la limba şi literatura română şi limbile străine | Pe parcursul întregului an şcolar | Elevii claselor de gimnaziu şi de liceu |
Animaţii legate de mass-media: realizarea de proiecţii ale proiectelor şcolare, ale studiilor de caz, atestatelor profesionale etc. | Pe parcursul întregului an şcolar | Elevii claselor de gimnaziu şi de liceu |
Realizarea de expoziţii cu lucrările elevilor: felicitări de Crăciun şi de Paşti; mărţişoare; machete din materiale reciclabile; expoziţii de carte (LONGMAN, UNISCAN) ; expoziţii tematice | Pe parcursul întregului an şcolar | Elevii claselor de gimnaziu şi de liceu |
Organizarea de vizite şi întâlniri tematice : scriitori, editori, actori, jurnalişti etc | Pe parcursul întregului an şcolar | Elevii claselor de gimnaziu şi de liceu |
Activităţi prilejuite de diverse evenimente : Ziua Francofoniei Sărbătoarea Bilingvismului | Martie Mai | Elevii claselor de gimnaziu şi de liceu |
Ateliere de creaţie : Revista şcolii « În obiectiv, noi şi societatea » . | Pe parcursul întregului an şcolar | Elevii claselor de gimnaziu şi de liceu |
Activităţi de valorizare a patrimoniului şi potenţialului cultural (comemorarea si aniversarea artiştilor, scriitorilor români şi străini) | Pe parcursul întregului an şcolar | Elevii claselor de gimnaziu şi de liceu |
Parteneriate şi schimburi culturale | Pe parcursul întregului an şcolar | Preşcolari, elevii claselor de gimnaziu şi de liceu |
(3) Comunicare | ||
Colectarea, prelucrarea şi difuzarea de informaţii necesare utilizatorilor din interiorul şi din exteriorul unităţii de învăţământ | Pe parcursul întregului an şcolar | Elevii claselor a XI-a şi a XII-a (filologie) |
Participarea la promovarea imaginii unităţii de învăţământ în comunitatea educaţională şi cea localǎ | Pe parcursul întregului an şcolar | Elevii claselor de gimnaziu şi de liceu |
Participarea la promovarea activităţii CDI | Pe parcursul întregului an şcolar | Elevii claselor a XI-a şi a XII-a |
Corespondenţă cu caracter profesional | Pe parcursul întregului an şcolar | Elevii claselor a XI-a şi a XII-a |
(4) Gestionare | ||
Gestionarea spaţiului | Pe parcursul întregului an şcolar | Documentarist |
Gestionarea funcţionării CDI (orar de funcţionare, planificarea activităţilor) | Pe parcursul întregului an şcolar | Documentarist |
Gestionarea bunurilor materiale (mobilier, materiale şi echipamente) | Pe parcursul întregului an şcolar | Documentarist |
Gestionarea financiară a funcţionării CDI în funcţie de nevoilor utilizatorilor şi a activităţilor planificate | Pe parcursul întregului an şcolar | Documentarist |
Gestionarea fondului documentar pluridisciplinar şi multimedia | Pe parcursul întregului an şcolar | Documentarist |
Gestionarea formării profesionale | Pe parcursul întregului an şcolar | Documentarist |